وبینار چیست؟

وبینار نیما96

وبینار آنلاین چیست و چطور می‌توان یک وبینار برگزاری کرد؟ بهترین نرم افزار برگزاری وبینار چیست؟ سرویس وبینار و سامانه وبینار چیست؟ چه طور خودم می‌توانم یک وبینار آموزشی برگزار کنم؟

این ها تنها بخشی از سوالاتی است که همه روزه از تیم ما پرسیده می‌شود. احتمالا شما هم تا به حال اصطلاح وبینار را شنیده اید.

افزایش چشمگیر در برگزاری انواع دوره های مجازی را می‌توان یکی از تحولات مهم در دنیای امروز دانست. کمتر کسی است که در این روزها نداند کلاس آنلاین چیست و این عبارت بارها به گوش‌مان خورده است. این دوره‌ها یا کلاس‌ها که به صورت تخصصی‌تر وبینار خوانده می‌شوند، تحولاتی را در آموزش و نحوه اطلاع رسانی درباره موضوعات مختلف به وجود آورده اند

در این مقاله قصد داریم که به معرفی مفهوم وبینار بپردازیم. همچنین نیازمندی های لازم برای برگزاری وبینار را به شما معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که  چطور می‌توانید یک وبینار برگزار کنید

اگر قصد برگزاری وبینار را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار وبینار نیما، با شماره ۶۶۱۷۵۹۸۴ تماس حاصل فرمایید.

همچنین می‌توانید از بخش درخواست دمو برای ثبت درخواست دمو اقدام نمایید.

وبینار چیست و چگونه کار می کند؟

وبینار (هم معنی: سمینار آنلاین، وب کنفرانس)، یک جلسه یا ارائه ی آنلاین است که از طریق اینترنت به صورت زنده برگزار می شود.

در وبینار شما به صورت زنده می‌توانید صدای افرادی که در جلسه حضور دارند را بشونید. با آن‌ها صحبت کنید. فایل بین همدیگر جابجا کنید و ….

ویژگی های اصلی وبینار زنده عبارتند از: توانایی بحث، ارسال و دریافت اطلاعات به صورت زنده و در لحظه.

در طول یک وبینار می توانید شرکت کنندگان دیگر را به عنوان ارائه دهنده دعوت کنید تا آن‌ها برای جمع صحبت کنند. از طریق چت آنلاین می‌توانید با سایر شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنید، دسکتاپ و انواع فایل ها و منابع دیجیتالی خود را به اشتراک بگذارید.

ویژگی های اصلی وبینار چیست ؟

  • تمامی امکانات یک جلسه حضوری را بدون نیاز به حضور فیزیکی برای شما فراهم می‌کند
  • پس از برگزاری، امکان دانلود و تماشای سخنرانی ها و فیلم ها وجود دارد. (البته بسیاری از نرم افزارها فاقد این قابلیت هستند!!. اما نرم افزار نیما مفتخر است که به صورت خودکار جلسات را ضبط می‌کند. به علاوه با استفاده از انواع روش های فشرده سازی، حجم ویدئو را کاهش می‌دهد به گونه‌ای که برای اکثر مخاطبان قابلیت دانلود آسان را داشته باشد
  • امکان چت متنی با سایر شرکت کنندگان
  • امکان مدیریت جلسه توسط ادمین ها
  • اشتراک گذاری دسکتاپ ارائه دهنده

اگر قصد برگزاری وبینار را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار وبینار نیما، با شماره ۶۶۱۷۵۹۸۴ تماس حاصل فرمایید.

همچنین می‌توانید از بخش درخواست دمو برای ثبت درخواست دمو اقدام نمایید.

مزایای استفاده از وبینار چیست و چرا باید برای سازمان مان وبینار برگزار کنیم؟

وبینارها هم برای ارائه دهندگان و هم برای حاضران در جلسه مناسب است. برگزاری وبینار و استفاده از وبینار در سازمان ها، هر ساله محبوب و محبوب تر می شود.

وبینار ها باعث می شوند که برگزاری جلسات، نشست ها و کنفرانس ها، جلسات هیات مدیره و … راحت تر و موثر تر شود.

هر شخصی می تواند در وبینار شرکت کند بدون اینکه محل کار خود را ترک کند. حتی زمانی که در خانه یا تعطیلات است، می‌تواند در حدود ۱ ساعت در یک جلسه مهم شرکت کند بدون این که نیاز به حضور فیزیکی داشته باشد.

برگزاری وبینار به راحتی با چندین کلیک  انجام می شود! ما در نیما مفتخر هستیم که فرآیند را به حدی ساده کرده ایم که هر فردی با هر میزان سطح تحصیلات می‌تواند در وبینار شرکت کند.

کلاس مجازی نیما645

وبینارها به طور موفقیت آمیزی در آموزش، بازاریابی و فروش کاربرد دارند. اگر شما شرکتی هستید که به دنبال جذب مخاطبان بالقوه محصولات و خدمات خود هستید، می‌توانید وبینارهایی را پیرامون حوزه کاری خود برگزار کنید و سپس در حین برگزاری آن‌ها، محصولات و خدمات و مجموعه‌ی خود را نیز معرفی کنید.

نیازمندی های لازم برای برگزاری وبینار چیست ؟ چه چیزهایی برای یک وبینار ضروری است؟

برای شرکت کنندگان، دسترسی به اینترنت و هدست صوتی (هدفون، میکروفن) ضروری است.

برای ارائه دهندگان وبینار آنلاین، دسترسی به اینترنت، وب کم، هدست و سیستم میزبان وبینار ضروری و مهم است. البته اگر از طریق نیما اقدام به برگزاری وبینار آنلاین کنید، ما می‌توانیم پیاده سازی بخش میزبانی را به صورت کامل برعهده بگیریم. به این صورت دیگر شما دغدغه ای در این حوزه نخواهید داشت و کلیه امور توسط کارشناسان ما مدیریت می‌شود (برای اطلاعات بیش تر در این موضوع با کارشناسان ما تماس بگیرید)

مهم تر از همه لازم نیست که دانش فنی خاصی داشته باشید. اگر شما بتوانید از موتورهای جستجو استفاده کنید یا یک ویدئو را در آپارات و یوتیوب تماشا کنید، از عهده‌ی برگزاری یک وبینار هم برخواهید آمد. اگر قصد برگزاری وبینار را دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

یک وبینار چگونه کار می کند؟

بستر وبینار ارتباط زنده ویدئویی است. شما مقابل کامپیوتر خود می‌نشینید و نرم افزار وبینار نیما را اجرا می کنید. با استفاده از وب کم تصویر شما برای شرکت کنندگان ارسال می‌شود. در فایل ویدئوی زیر نمونه ای از یک وبینار ضبط شده را می‌بینید:

کلاس مجازی نیما655

همچنین اگر اسلاید داشته باشید، می‌توانید دسکتاپ خود را با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید. در این صورت آن‌ها قادر خواهند بود که اسلاید شما را مشاهده نمایند. هر زمان که شما به اسلاید بعدی بروید، تصویر اسلاید بعدی به صورت خودکار برای همه شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.

علاوه بر اسلاید می توانید به مخاطبان خود نمودارها، جدول‌ها، عکس ها و هر چیز دیگری را نشان دهید.

شرکت کنندگان با استفاده از چت متنی در حال تماشا و گوش دادن به ارائه شما، می‌توانند اقدام به برقراری ارتباط با شما کنند و اگر بحثی را متوجه نشدند، از شما سوال کنند.

با استفاده از قدرت ذخیره ساز خودکار نیما، می‌توانید وبینار ضبط شده را برای تمامی شرکت کنندگان ارسال کنید. این موضوع برای کسانی که دیر می‌رسند، بسیار مفید است. همچنین امکان مرور دوباره مباحث را به شرکت کنندگان می‌دهد.

4.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها