کلاس آنلاین یا کلاس مجازی چیست؟

وبینار نیما2589

کلاس آنلاین یا کلاس مجازی چیست؟ امروزه فضای مجازی همان‌طور که در دیگر عرصه‌های اجتماعی به‌شدت تأثیرگذار است در عرصه آموزش و تدریس خصوصی هم تأثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وان سرور، یکی از جنبه‌هایی که در فضای مجازی به‌شدت رو به گسترش است و اکنون حتی دانشگاه‌های معتبر کشور و جهان به آن روی آورده‌اند، کلاس آنلاین آموزشی است که مورد استقبال مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفته است. شما با استفاده از کلاس‌های مجازی در هر نقطه‌ای از جهان می‌توانید به آموزش‌های روز جهان و زبان دلخواه‌تان دسترسی داشته باشید. شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال راه‌اندازی نرم‌افزار آموزش مجازی هستند تا از این طریق داشته‌های خود را به فضای مجازی ارائه و همچنین نیروهای خودشان را به‌روز کنند.

کلاس مجازی نیما879

معرفی کلاس‌های آنلاین

کلاس آنلاین یک محیط آموزشی و یادگیری است که به شرکت‌کنندگان در آن، آموزش از راه دور ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند در یک فضای مجازی با هم ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند. تعریف دقیقی درباره کلاس آنلاین وجود ندارد اما بهترین تعریفی که می‌توان درباره آن بیان کرد این است که کلاس آنلاین صرفا یک محیط آنلاین برای کلاس آموزشی است که می‌تواند این کلاس یک یا چنده نفره باشد.

انواع کلاس آنلاین

افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های آنلاین معمولاً دانش‌آموزان و مدرسان هستند و از این لحاظ کلاس مجازی به دو دسته کلاس آنلاین بدون نظارت و کلاس آنلاین با نظارت تشکیل می‌شود.

کلاس مجازی بدون مدرس (ویدئو محور)

در کلاس آنلاین بدون نظارت مدرس تنها یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند و گاهی اوقات اصلاً مدرسی وجود ندارد. این را یک کلاس آنلاین بدون نظارت می‌نامند که در آن دانش‌آموزان با موارد آموزشی آماده‌شده. و بدون کمک مدرس به یادگیری می‌پردازند. که اساساً یک دوره آموزشی الکترونیکی خصوصی است که می‌تواند آزمون آنلاین خودکار هم داشته باشد . در این کلاس‌ها معمولاً یک پرده‌نگار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا مطالعه کنند. یا یک آموزش ویدئویی تماشا کنند که از این نوع کلاس به‌وفور می‌توانیم در یوتیوب مشاهده کنیم.

کلاس آنلاین با حضور مدرس (کلاس زنده)

این نوع کلاس تحت نظارت و رهبری مدرس قرار دارد و به تعریف کلاس سنتی نزدیک‌تر است. در این کلاس‌ها درس به‌صورت آنلاین و در تاریخ خاصی اجرا می‌شود و دانش‌آموزان از طریق ویدیو کنفرانس. در کلاس حضور دارند و در این نوع کلاس دانش‌آموز و مدرس می‌توانند. در کلاس درس با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مزایای کلاس‌های آنلاین

۱- دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنند محدود نمی‌شوند.
۲- تحقیقات نشان داده، یادگیری الکترونیکی ذاتا توجه دانش‌آموز را بیشتر جلب می‌کند و ویژگی تعاملی بودن بیشتری دارد.
۳- افزایش سطح مسئولیت‌پذیری و نظم خودجوش
۴- قدرت انتخاب بیشتر موضوعات درسی در کلاس آنلاین
۵- صرفه‌جویی در هزینه‌هایی مثل رفت‌وآمد به آموزشگاه و تهیه مسکن در شهرهای دیگر برای حضور در کلاس‌های آموزشی

به‌طورکلی کلاس‌های آنلاین بدان معنی است که دیگر شما مجبور نیستید به کلاس بروید. و این یعنی زمان کمتری را در راه‌ها و اتوبوس و مترو می‌گذرانید و زمان بیشتری را صرف تحصیل می‌کنید. همچنین بدون نگرانی از وضع آب و هوایی و آلودگی شهر به‌راحتی می‌توانید در کلاس‌های خود حاضر شوید.

وبینار نیما965

چرا کلاس مجازی نیما؟

پس از طراحی و پیاده سازی موفق نیما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با اعلام نیاز سایر دانشگاهها و سازمانها برای استفاده از این نرم افزار بومی، روند تجاری سازی این سامانه آغاز گردید. از آن زمان شرکت‌ها و سازمان‌هایی نظیر گروه بهمن، موسسه اعتباری کوثر، دانشگاه مازندران، سازمان بنادر و دریانوردی و… به جمع بهره برداران نیما پیوستند. با توجه به بهره برداری بسیار موفق این نرم افزار. در موسسه اعتباری کوثر و تشویق مدیران موسسه به معرفی و گسترش استفاده از نیما. در شبکه بانکی کشور بر آن شدیم تا از این فرصت برای معرفی نیما به صنعت بانکی کشور بهره‌مند شویم.

کلاس مجازی نیما87

برای اطلاعات بیشتر، لطفا فرم تماس را پر کنید و یا با شماره‌ انتهای صفحه تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
user
2 سال قبل

عالی