برگزاری یک وبینار موفق

وبینار نیما08

شرکت در وبینار یک فرصت عالی

شرکت در وبینار و هر جلسه فرصتی است برای تبادل ایده ها و حرکت به جلو. جلسات همچنین فرصتی برای ارتباط با افرادی که نمی‌توانید روزانه آن ها را ببینید، فراهم می‌کند (اگر با مفهوم وبینار و سمینار آنلاین آشنایی ندارید، مقاله «وبینار چیست» را ببینید).

اگر تا به حال در یکی از وبینارهای برگزار شده نیما شرکت کرده باشید، تجربه حس خوب شرکت در وبینار و مشارکت با سایرین را داشته اید. ما در نیما به این تجربه شما افتخار می‌کنیم.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چه طور می‌توانید بیش ترین بهره را از حضور در یک وبینار کسب کنید.

۱) اگر یک دستور کار وجود دارد از میزبان درباره آن سوال کنید

 
وبینار نیما01

معمولاً وقتی از دستور العمل وبینار صحبت می‌کنیم ذهن افراد به سمت نحوه شرکت در وبینار و نحوه ورود به سیستم می‌رود (البته اگر در این مورد سوال دارید می‌توانید مقالات بخش «راهنمای کاربری نرم افزار نیما» را بخوانید). در سامانه نیما این فرآیند بسیار ساده شده است و شما فقط با یک ورود با نام کاربری و کلمه عبور می‌توانید در وبینار شرکت کنید.

منظور ما از دستور کار در اینجا این است که شخص برگزار کننده چه الگویی را برای برگزاری وبینار در نظر دارد. زمانی که شما از برگزار کننده درخواست دستور کار می‌کنید، ۲ حالت ممکن است رخ دهد:

  1. اگر برگزار کننده دستورالعملی نداشته باشد، شما یک سیگنال ارسال می کنید. و به برگزار کننده نشان می‌دهید که زمان آن رسیده است. که بیان کند چه موضوعاتی در وبینار مطرح می‌شود، ترتیب آن‌ها چگونه است. چه زمانی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است و …
  2. اگر دستور کاری وجود داشته باشد شما آن را دریافت می‌کنید. داشتن این دستور کار به شما کمک می‌کند که ساختار جلسه را بهتر درک کنید. درک ساختار جلسه به شما کمک می‌کنید تا موضوعات و مباحث مورد علاقه خود را شناسایی کنید و بیشترین انرژی خود را روی مواردی که علاقه بیشتری به آنها دارید، متمرکز کنید.

۲) نترسید که ایده هایتان را بیان کنید

چیزی به ذهنتان می‌رسد که به نظرتان برای به اشتراک گذاشتن با سایر اعضای تیم بسیار عالی است. اما در مورد نحوه ای که ایده‌تان را بیان کنید، شک دارید.

آیا بیش از حد نگران هستید؟ اگر جوابتان مثبت است فکر کردن در مورد چگونگی بیان ایده‌تان را رها کنید. همین الان ایده خود را با اعتماد به نفس ارائه کنید. تمام شد! به همین سادگی. به جای فکر کردن به نحوه ارائه ایده به سرعت ایده تان را بیان کنید.

۳) قبل از جلسه برگزاری وبینار تمرین کنید

یک دوست نزدیک را قبل از جلسه برگزاری وبینار دعوت کنید و در مورد ایده‌ها و تفکراتتان با او صحبت کنید. صحبت کردن با یک دوست بسیار ساده تر از صحبت کردن با غریبه هاست.

زمانی که این کار را انجام دادید یعنی یک بار برای بیان ایده‌ها و نظرات خود تمرین کرده اید. حالا آمادگی بیش تری برای شرکت در وبینار دارید و می‌توانید راحت تر نظراتتان را بیان کنید.

۴) احتیاط کنید

این نکته بسیار ساده است. اول از همه این که اگر شما در یک منطقه شلوغ هستید سعی کنید به صورت متنی سوالات خود را بپرسید.

اگر در حال صحبت از طریق سیستم خود هستید چیزی تایپ نکنید. صدای تایپ انگشتان دست شما در میکروفون شما پخش می‌شود و صدایی آزار دهنده برای سایرین خواهد بود.

اگر از کسی سوالی دارید و می‌خواهید به صورت چت خصوصی از او بپرسید فقط این موضوع را به او بگویید. و صحبت درباره موضوع را به زمان استراحت یا زمان اتمام وبینار اختصاص دهید. توجه داشته باشید که فرد شرکت‌کننده در حال گوش دادن به وبینار است. بنابراین محترمانه نیست که ذهن او را با یک چت خصوصی درگیر کنید.

۵) به برگزار کننده وبینار تبریک بگویید

تمرین خوبی است که با فرد برگزار کننده وبینار صحبت کنید و از برگزاری جلسه تشکر کنید. هنگامی که شما تبریک می‌گویید حس خوبی به فرد برگزار کننده منتقل می‌کنید.

  1. توجه سازمان دهنده را نسبت به شما جلب می کند.
  2. برای شما فرصتی فراهم می کند تا نظرات و ایده های مربوط به جلسه را ارائه کنید.
  3. شما یک حس مثبت را در خودتان به عنوان یک شرکت کننده خواهید داشت.

امیدواریم بتوانید با رعایت این نکات، حضور موثرتری در جلسات وبینار داشته باشید. اگر می‌خواهید از وبینار نیما در سازمانتان استفاده کنید، کافی است که از بخش «درخواست دمو» با ما تماس بگیرید.

وبینار نیما0
4 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
2 سال قبل

جالب بود ممنون